Vikariat administrativ sekreterare till Materialdepån

I Landstinget Blekinge bidrar du till god vård, bättre hälsa och räddade liv. Våra team präglas av stark sammanhållning, engagerat ledarskap och en vilja att utvecklas. Dessutom är Blekinge en pärla som boende- och livsmiljö. Därmed kan du både göra gott och leva gott. För att livet är viktigt.

Vår värdegrund vilar på tre ledstjärnor: engagemang, samarbete och kvalitet.

Vi har nu börjat det stora arbetet med att forma framtidens hälso- och sjukvård i Blekinge. Under en tio-års period kommer vi att bygga nya lokaler och utveckla arbetssätt och teknik för att kunna möta framtidens behov av vård och omsorg. Det är en spännande utvecklingsresa som du också kommer att få vara en del av.

Landstingsservice uppdrag är att utveckla och leverera stöd och servicetjänster till alla verksamheter i Landstinget Blekinge. Vår verksamhet är organiserad i affärsområden med ansvar för fastigheter, IT, upphandling, kost, städ och logistik. I förvaltningen finns också administrativt stöd inom ekonomi, personal och lön.

Affärsområde Städ, kost och logistik med ca 280 medarbetare, består av 11 avdelningar inom kök och restaurang, café och butik, städ, transport och vaktmästeri, materialdepå samt resursenhet som även innefattar vårdnära servicetjänster.

Materialdepån har ca 20 medarbetare och ansvarar för landstingets materialförsörjning genom inköpsservice och depåverksamhet. Materialdepån köper in och lagerhåller ca 1 900 artiklar per år. De största kunderna hos depån är Landstinget Blekinge och Landstinget Kronoberg. Materialdepån omsätter årligen ungefär 140 miljoner kronor.

Vi söker nu en administrativ sekreterare på ett vikariat till Materialdepån, med god förståelse för ekonomi och fakturahantering.

Anställningsform

  • Anställningsform: Tidsbegränsad anställning
  • Omfattning: Heltid
  • Löneform: Landstinget Blekinge tillämpar individuell lönesättning
  • Varaktighet: 6 månader eller längre
  • Tillträde: 1/8 eller enligt ö.k
  • Tidsbegränsat till: 2019-08-31
  • Antal platser: 1

Arbetsuppgifter

Dina främsta arbetsuppgifter består av fakturahantering, där du bland annat säkerställer pris och andra villkor på de avrop som görs. Du har hand om samtliga fakturor som kommer till avdelningen där även direktköp till kund ingår samt till viss del omkostnadsfakturor.
Fler vanligt förekommande arbetsuppgifter är:
• Månadsavstämning på lagerkonto
• Lageroptimering, se över behovet av artiklar med låg efterfrågan
• Lägga in beställningar från kommunkunder

Kvalifikationer

Vi söker dig som har en administrativ gymnasieutbildning samt en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, eller motsvarande kunskaper arbetsgivaren bedömer som likvärdiga. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare.

Det är önskvärt att du är van vid leverantörskontakter och har en god förståelse för ekonomi och inköpsflödet. Erfarenhet av förråds- och lagerverksamhet är meriterande. Du ska ha god datavana och behärska Word och Excel samt kunna kommunicera väl i tal och skrift i svenska språket.
Det är viktigt att du har en god kommunikationsförmåga och är serviceinriktad, då du dagligen har kontakt med leverantörer, kollegor på depån och ekonomiavdelningen. Som person är du självgående, kan ställa om till nya förutsättningar och är noggrann och strukturerad i ditt arbete.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vikariat, ett år med eventuell möjlighet till förlängning

Upplysningar

  • Patric Olgrim
    Avdelningschef
    0455-73 63 85
  • Ann Samuelsson
    Vision
    0455-73 66 82
  • Susanne Johansson
    Kommunal
    0455-73 66 59

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast 2018-05-23.

Varmt välkommen med din ansökan! Tack för att du ansöker via länken i annonsen.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Sök jobbet här >>

Senast uppdaterad 2018-05-17 11:49:20 av Jenny Gustavsson

Så här ansöker du

Våra lediga jobb hittar du även på sidan Offentliga jobb, där du också ansöker. Klicka på ansökningslänken i annonsen för att komma till rekryteringsdatabasen där du registrerar ditt CV och skickar in din ansökan. Har du frågor som gäller din ansökan, till exempel registrering, inloggning eller hur du ansöker? Läs mer på offentligajobb.se eller kontakta supporten på telefon 0771-69 36 93.

Prenumerera på jobb

Hittar du ingen utannonserad tjänst som passar dig just nu? Då finns det möjlighet att på Offentliga jobb prenumerera på jobb du är intresserad av. Klicka på länken så kommer du till en söksida på Offentliga jobb där landstingets lediga tjänster finns. Klicka på "skapa bevakning" för att börja prenumerera. Innan du gör detta kan du också förfina sökningen om du till exempel bara är intresserad av jobb inom en viss yrkeskategori.

Är du sjuksköterska? Vi behöver dig!

Vi har alltid behov av sjuksköterskor. Om du inte hittar ett passande ledigt jobb i listan bredvid men är intresserad av att jobba i Landstinget Blekinge får du gärna höra av dig! Mer information och kontaktuppgifter hittar du via länken.