Administrativ sekreterare med uppdrag som HLR-instruktör till Materialdepån

Landstinget Blekinge är ett bra val för dig som tycker att livet, med allt vad det innebär, är viktigt. Vi ger dig utmärkta förutsättningar att ge god vård och förbättra människors hälsa. Vi ger dig också möjlighet att välja en skön miljö för arbete, boende och fritid som genomsyras av livskvalitet.

Landstingsservice uppdrag är att utveckla och leverera stöd och servicetjänster till alla verksamheter i Landstinget Blekinge. Vår verksamhet är organiserad i affärsområden med ansvar för fastigheter, IT, upphandling, kost, städ och logistik. I förvaltningen finns också administrativt stöd inom ekonomi, personal och lön.

Affärsområde Städ, kost och logistik med ca 280 medarbetare, består av 11 avdelningar inom kök och restaurang, café och butik, städ, transport och vaktmästeri, materialdepå samt resursenhet som även innefattar vårdnära servicetjänster.

Materialdepån har 20 medarbetare och ansvarar för landstingets materialförsörjning genom inköpsservice och depåverksamhet. Materialdepån köper in, lagerhåller och levererar ca 1 900 artiklar och de största kunderna hos depån är Landstinget Blekinge och Landstinget Kronoberg. Materialdepån omsätter årligen ca 140 miljoner kronor.

Vi söker nu en administrativ sekreterare till Materialdepån, som även ska jobba kombinerat med uppdrag som HLR-instruktör för alla anställda inom Landstingsservice.

Anställningsform

  • Anställningsform: Tillsvidareanställning
  • Omfattning: Heltid
  • Löneform: Landstinget Blekinge tillämpar individuell lönesättning, ange löneanspråk i ansökan.
  • Antal platser: 1

Arbetsuppgifter

Tjänsten är indelad i två funktioner, dels 50 % administrativt med uppföljning av inköp till Materialdepån och dels 50 % med att utbilda medarbetare i hjärt- och lungräddning. Fördelningen kan komma att variera över tid.

I tjänsten som administrativ sekreterare kommer du främst att följa upp beställningar och leveranser som inköpssekreteraren gör. Arbetet innebär att via underlag från inköpssystemet säkerhetsställa leveranserna till Materialdepån och du kommer ha kontakter både med personal på depån, men främst med leverantörer via telefon.

I uppdraget som HLR-instruktör kommer du att ansvara för att genomföra utbildningar för personalen inom Landstingsservice årligen i hjärt- och lungräddning och personalstyrkan är ca 700 personer som finns i både Karlskrona och Karlshamn. Som HLR-instruktör kommer du att arbeta enligt Svenska HLR-rådets standardiserade utbildningsprogram (www.hlr.nu) och rapportera till en HLR-koordinator.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har en administrativ gymnasieutbildning samt en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare. Meriterande är om du även har någon form av vårdutbildning.

Det är önskvärt om du är van vid leverantörskontakter och har en god förståelse för inköpsflödet och logistik. Erfarenhet av förråds- och lagerverksamhet är meriterande. Du ska ha god datavana och behärska Word och Excel samt kunna kommunicera väl i tal och skrift i svenska språket.

Som person är du ansvarstagande, flexibel och social då du arbetar nära dina kollegor och dagligen är i kontakt med kunder och leverantörer. Det är viktigt att du kan planera och organisera arbetet självständigt. Vi ser också det som en självklarhet att du är noggrann och strukturerad i ditt arbete samt att du är serviceinriktad och är duktig på att kommunicera.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Upplysningar

  • Patric Olgrim
    Avdelningschef
    0455-73 63 85
  • Ann Samuelsson
    Vision
    0455-73 66 82

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast 2017-08-16.

Tack för att du skickar din ansökan via länken i denna annons. Det kvalitetssäkrar och effektiviserar rekryteringsarbetet. Fyll i din ansökan noggrant så att vi får en komplett och rättvisande bild av dig .

När du skapat ditt konto, kan du logga in och uppdatera ditt CV samt ändra i ditt personliga brev. På så sätt kan du framöver söka andra tjänster inom Landstinget Blekinge.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Sök jobbet här >>

Senast uppdaterad 2017-07-03 11:31:12 av Jenny Gustavsson

Så här ansöker du

Våra lediga jobb hittar du även på sidan Offentliga jobb, där du också ansöker. Klicka på ansökningslänken i annonsen för att komma till Offentliga jobbs rekryteringsdatabas där du registrerar ditt CV och skickar din ansökan. Har du frågor som gäller din ansökan, till exempel registrering, inloggning eller hur du ansöker? Läs mer på Offentliga jobb eller kontakta supporten på telefon 0771-10 10 29.

Prenumerera på jobb

Hittar du ingen utannonserad tjänst som passar dig just nu? Då finns det möjlighet att på Offentliga jobb prenumerera på jobb du är intresserad av. Klicka på länken så kommer du till en söksida på Offentliga jobb där landstingets lediga tjänster finns. Klicka på "skapa bevakning" för att börja prenumerera. Innan du gör detta kan du också förfina sökningen om du till exempel bara är intresserad av jobb inom en viss yrkeskategori.

Är du sjuksköterska? Vi behöver dig!

Vi har alltid behov av sjuksköterskor. Om du inte hittar ett passande ledigt jobb i listan bredvid men är intresserad av att jobba i Landstinget Blekinge får du gärna höra av dig! Mer information och kontaktuppgifter hittar du via länken.