Administrativ sekreterare till Byggprojektavdelningen, Karlskrona

I Landstinget Blekinge bidrar du till god vård, bättre hälsa och räddade liv. Våra team präglas av stark sammanhållning, engagerat ledarskap och en vilja att utvecklas. Dessutom är Blekinge en pärla som boende- och livsmiljö. Därmed kan du både göra gott och leva gott. För att livet är viktigt.

Vår värdegrund vilar på tre ledstjärnor: engagemang, samarbete och kvalitet.

Landstingsservice, som är en Landstinget Blekinges förvaltningar, har som uppdrag att utveckla och leverera stöd och servicetjänster till alla verksamheter i Landstinget Blekinge. Landstingsservice verksamhet är organiserad i affärsområden med ansvar för fastigheter, IT, upphandling, kost, städ och logistik. I förvaltningen finns också administrativt stöd inom ekonomi, personal och lön.

På Byggprojektavdelningen inom affärsområde fastighet arbetar lokalplanerare, byggprojektledare, underhållsplanerare, målare, snickare, och snart även en administrativ sekreterare, totalt cirka 15 medarbetare. Senaste medarbetarundersökningen visar att medarbetarna är speciellt nöjda med det sociala klimatet och utvecklingen de får i arbetet.
Det finns en prestiglös andan mellan medarbetarna på byggprojektavdelningen. Denna anda finns även i etablerade nätverk med fastighetsavdelningar på andra landsting. Som en medarbetare uttryckte, ”Det finns inga hemligheter oss emellan, vi ger varandra tips och råd och lär av varandra”.

Anställningsform

  • Anställningsform: Tillsvidareanställning
  • Omfattning: Heltid
  • Löneform: Vi tillämpar individuell lönesättning, ange därför lönesanspråk i ansökan.
  • Varaktighet: Tillsvidare
  • Tillträde: Enligt överenskommelse.
  • Antal platser: 1

Arbetsuppgifter

Vi erbjuder dig ett utvecklande och omväxlande arbete som innebär mycket kontakt med människor. Främst har du kontakt med byggprojektledare, lokalplanerare, fastighetscontroller och fastighetsförvaltare.

Ditt uppdrag är ha ansvar för de administrativa uppgifterna som fastighetsinvesteringsprojekten genererar.

Exempel på arbetsuppgifter:
• I samarbete med fastighetscontrollern på landstingsservice stab tar du fram underlag till den ekonomisk uppföljning av fastightetsinvesteringsprojekt.
• Du stödjer ledningen på affärsområdet samt byggprojektledarna genom att ajourhålla projektlistan och avsluta projekt i våra stödsystem.
• Dagliga uppgifter är att diarieföra dokument och att ta emot och skicka fakturor.
Vi arbetar ständigt med förbättringar och hos oss finns utrymme för egna initiativ och kreativitet.

Kvalifikationer

Vi vänder oss till dig som är intresserad av att arbeta i en fastighetsteknisk miljö.
Du har eftergymnasial utbildning med inriktning ekonomi eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Vårt krav är att du har god datorvana och är en avancerad användare av Excel samt har lätt för att lära in nya system.Vidare har du en positiv inställning och kan snabbt priorietera om efter omständigheterna och ordning och struktur tillhör dina starka sidor.

Du har stor insikt i vikten av att ge god service och har god sammarbetsförmåga samtidigt som du är van vid att ta egna initiativ i ett självständigt arbete.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med ekonomi- och redovisningsarbete.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Passar du in i vår beskrivning? Då är det ditt CV som vi vill läsa.

Upplysningar

  • Peter Holmqvist
    Avdelningschef Byggprojektavdelningen
    0455-736122
    0734-471922

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast 2018-01-28.

Varmt välkommen med din ansökan! Tack för att du ansöker via länken i annonsen.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Sök jobbet här >>

Senast uppdaterad 2014-01-13 16:50:24