Är du vår nya medicinska sekreterare på Rehabiliteringskliniken i Kna?

Landstinget Blekinge är ett bra val för dig som tycker att livet, med allt vad det innebär, är viktigt. Vi ger dig utmärkta förutsättningar att ge god vård och förbättra människors hälsa. Vi ger dig också möjlighet att välja en skön miljö för arbete, boende och fritid som genomsyras av livskvalitet.


Anställningsform

  • Anställningsform: Tillsvidareanställning
  • Omfattning: Heltid
  • Löneform: Individuell lönesättning tillämpas
  • Tillträde: 15 februari eller enligt överenskommelse. Urval sker löpande och anställningsintervjuer planerade att hållas den 16 och 17 november.
  • Antal platser: 1

Arbetsuppgifter

En av våra kollegor går pension i april och nu söker vi en medicinsk sekreterare till Karlskrona. Du kommer att ha din spetskompetens som teamsekreterare på Smärtrehab, en av Rehabiliteringsklinikens öppenvårdsverksamheter. Du är det administrativa navet och som sekreterare är du en självklar del i arbetet runt patienten.

Rehabiliteringskliniken består av arbetsterapi, dietistmottagning, sjukgymnastik, strokeenhet, specialist- och smärtrehab.Tillsammans är vi ett härligt, kompetent gäng som gillar utmaningar. Trivs du med att arbeta i team, är positiv och flexibel, tycker om att vara ”spindeln i nätet” då kommer du att trivas hos oss.


• Vad är roligast med vårt jobb?
Det är att arbeta tillsammans och skapa kloka administrativa flöden.
Tillsammans med det behandlande teamet är du en viktig del i patientens väg genom sjukvården. Det är stimulerande att utveckla och förbättra vårt administrativa flöde tillsammans i sekreterargruppen. Bra administration är bra patientsäkerhet!

• Vad är största utmaningen med jobbet?
Den största utmaningen är att få ihop alla pusselbitar. Ibland spelar det ingen roll hur noga vi planerar, men tillsammans löser vi det mesta.

Vår vision är:
Rehabkliniken är en arbetsplats och verksamhet jag vill tillhöra. Varje möte håller en god kvalitet och tillför mervärde till de inblandade. Det ger mig en känsla av sammanhang.
Med samarbete, engagemang och kvalitet gör vi det bästa varje dag för att leva upp till vår vision.

Kvalifikationer

Du är utbildad medicinsk sekreterare. Du har goda kunskaper i svenska, känner dig bekväm med den administrativa koordinerande rollen. Du är strukturerad och har ett gott ordningssinne. Vi ser gärna att du uppskattar teamarbete och trivs med utvecklingsarbete.
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

Upplysningar

  • Linda Gerthsson
    Ställföreträdande avdelningschef, specialistrehab
    0454-73 24 60
    E-post: Linda Gerthsson
  • Sandra Pettersson
    Medicinsk sekreterare
    0455-73 46 75
    E-post: Sandra Pettersson
  • Kristin Fridolf
    Medicinsk sekreterare
    0455-73 49 99
    E-post: Kristin Fridolf
  • Camilla Olsson
    Vision
    0454-73 30 23

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast 2017-11-12.

Tack för att du skickar din ansökan via länken i denna annons. Det kvalitetssäkrar och effektiviserar rekryteringsarbetet. Fyll i din ansökan noggrant så att vi får en komplett och rättvisande bild av dig .

När du skapat ditt konto, kan du logga in och uppdatera ditt CV samt ändra i ditt personliga brev. På så sätt kan du framöver söka andra tjänster inom Landstinget Blekinge.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Sök jobbet här >>

Senast uppdaterad 2014-01-13 16:50:24