Medarbetare till Kundtjänst, Landstingsservice

Landstinget Blekinge är ett bra val för dig som tycker att livet, med allt vad det innebär, är viktigt. Vi ger dig utmärkta förutsättningar att ge god vård och förbättra människors hälsa. Vi ger dig också möjlighet att välja en skön miljö för arbete, boende och fritid som genomsyras av livskvalitet.

Landstingsservice uppdrag är att utveckla och leverera stöd och servicetjänster till alla verksamheter i Landstinget Blekinge. Vår verksamhet är organiserad i affärsområden med ansvar för fastigheter, IT, upphandling, kost, städ och logistik. I förvaltningen finns också administrativt stöd inom ekonomi, personal och lön.

Anställningsform

  • Anställningsform: Tillsvidareanställning
  • Omfattning: Heltid
  • Löneform: Individuell lönesättning tillämpas
  • Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse, introduktion ingår
  • Antal platser: 1

Arbetsuppgifter

För att minska antalet kontaktytor och frigöra mer tid till vården, arbetar Landstingsservice med en väg in. Avdelningen Kundtjänst tar emot ärenden för samordning av service och tjänster, såsom felanmälan och beställning inom konferens, fastighetsdrift, transport, vaktmästeri, startpaket mm. Som medarbetare i kundtjänst tar du emot felanmälningar och beställningar, svarar på frågor, hjälper kunden vidare och kvalitetssäkrar att fel och brister åtgärdas på ett tidseffektivt sätt. Det ingår även att bemanna servicediskar med bl.a. konferensservice, besökshantering och hantering av nycklar och startpaket mm.

Arbetet kommer att innebära ett varierande och utvecklande arbete. Du har stort intresse av att arbeta med kundkontakt, service och ärendehantering. Du tar emot samtal, mail, webbformulär och hanterar dessa i ett ärendehanteringssystem. I kundtjänsten kommer du att hantera olika system och annan teknisk utrustning. Du är med och utvecklar samt uppdaterar frågor och svar i kundtjänstens databas.
Placeringsort är Karlskrona men viss tjänstgöring i Karlshamn kan förekomma.

Kvalifikationer

För att vara aktuell för tjänsten har du avslutad gymnasieutbildning med inriktning mot samhällskunskap, handels- och administration eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Erfarenhet av arbete i kundtjänst, kundsupport eller Servicedesk i 2 år eller mer samt vana att arbeta i olika IT-system är ett krav. Erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem, reception, växel och telefoni är meriterande.

Vi söker en driven, serviceinriktad person med god samarbetsförmåga. Din servicenivå är hög: du är lugn, uppmärksam, prestigelös och kan hantera stressiga situationer. Du har ett personligt professionellt bemötande och lösningsfokuserat förhållningssätt. Vidare är du ansvarstagande, arbetar strukturerat, effektivt och kan prioritera. Du har lätt för att kommunicera och är duktig på att uttrycka dig i svenska tal och skrift samt engelska tal. Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet.

Beskriv vad du har arbetat med och hur du uppfyller ovanstående kvalifikationer.

Körkort är krav.

Upplysningar

  • Sara Sundelin
    Avdelningschef Kundtjänst
    0455-73 67 07
  • Ann Samuelsson
    Vision
    0455-73 62 16, 0455-73 66 82

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast 2017-11-19.

Tack för att du skickar din ansökan via länken i denna annons. Det kvalitetssäkrar och effektiviserar rekryteringsarbetet. Fyll i din ansökan noggrant så att vi får en komplett och rättvisande bild av dig .

När du skapat ditt konto, kan du logga in och uppdatera ditt CV samt ändra i ditt personliga brev. På så sätt kan du framöver söka andra tjänster inom Landstinget Blekinge.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Sök jobbet här >>

Senast uppdaterad 2014-01-13 16:50:24