Har du fått en patientfaktura som inte skulle till dig?

På grund av ett fel i förra veckans utskick av patientfakturor så har många mottagare inte bara fått sin egen faktura från landstinget utan också någon annans. Felet uppstod hos det företag som sköter utskicken av fakturorna. Vi beklagar det inträffade och ber dig som fått dubbla fakturor att kontakta oss.

Om du har fått en patientfaktura som inte är till dig, ber vi dig ringa 0455-73 10 97. Telefonnumret är öppet måndag till fredag 9.00 till 12.00, och går till "ledningsstöd redovisning" inom Landstinget Blekinge. Välj knappval 1: "patientfakturor". Du kommer att uppmanas att riva sönder och slänga den faktura som inte skulle till dig efter samtalet. Landstinget kommer samtidigt att skicka en kopia av fakturan till den person som skulle ha fått den.

Läs mer i pressmeddelandet.

Senast uppdaterad 2017-07-26 13:00:22 av Gunilla Lindgren